A Lábspecialisták Szövetsége (Society of Chiropodists & Podiatrists) az Egyesült Királyságban végzett egy felmérést várandós nők körében. A kutatás során megállapították, hogy a kismamák csaknem felére nyomást gyakorolnak a sztártrendek a terhesség alatt is, és a válaszadók 33%-a képes kockáztatni lábainak egészségét a terhesség alatt, például magassarkú cipő, vagy nem megfelelő kialakítású lábbeli rendszeres viselésével. Emma Supple, elismert lábspecialista az alábbiakat tanácsolja a terhesség alatti lábápolás kapcsán:

  • Ügyelj arra, milyen cipőt viselsz! Igen, előfordulhat, hogy ugyanúgy belefér a lábad a kedvenc körömcipőidbe, mint a terhesség előtt. Mégsem hagyhatod figyelmen kívül, hogy a lábaid ezekben a hónapokban sokkal inkább hajlamosak a megdagadásra, egyrészt a terhességgel járó elkerülhetetlen súlygyarapodás, másrészt pedig a Relaxin nevű hormon termelődése miatt. Ez a hormon ellazítja az ínszalagokat a lábadban is, ezért ajánlatos lazább, vagy legalább fél számmal nagyobb cipőket viselned.
  • Hűtsd le a lábaidat: ha túlságosan melegnek, fáradtnak érzed a lábaidat, nyugodtan áztasd őket egy kicsit jeges vízben.
  • A hidratálásról se feledkezz meg: a CCS Lábkrém mindennapos használata segít a bőrkeményedések kialakulásának megelőzésében, és enyhíti a száraz bőr okozta fájdalmakat és kellemetlen érzést.
  • Ha már magas, legyen telitalpú! Persze nem kell végleg búcsút intened a kedvenc cipőidnek sem, alkalmanként és rövid időre nyugodtan viselheted őket - de válaszd inkább a telitalpú, éktalpú szandálokat és cipőket a tűsarkúak helyett. Ezek ugyanis sokkal stabilabban tartják a lábadat járás közben.
  • Kérj segítséget! :) Az igazán trükkös rész ugyanis akkor érkezik el a lábápolás terén, amikor te magad már nehezen éred el a lábfejedet. Ilyenkor kérd a párod segítségét, a komolyabb beavatkozásokért (például a bőrkeményedések kezeléséhez) pedig fordulj szakemberhez!
  • Reflexológia: érdemes megfontolni egyéb, kiegészítő kezelések igénybevételét is a terhesség alatt. A reflexológia például kimondottan pihentető a fáradt lábnak, ráadásul segít megelőzni a lábduzzadást, vizesedést.